Alla inlägg under maj 2010

Av Sara Öhman - 28 maj 2010 00:08

 
Av Sara Öhman - 27 maj 2010 22:26

                                

Av Sara Öhman - 27 maj 2010 16:40


Hade tänkt lägga in bilder nu på Molly så jag tog med kameran till Bredviken (är där nu) men då har jag ju såklart glömt kabeln hemma!Typiskt mig! Får ta och lägga upp dom någon annan gång istället.


Imorgon ska vi på minnesstund för Eriks farfar,sen på kvällen ska jag å Molly på inflyttningsfest hos Sofi.


Det här med blöjbyten.. Innan Molly "kom ut" till oss så trodde jag att jag skulle tycka det var ofräscht att byta blöja. Men man kom in i det direkt, men däremot när man kliver upp mitt i natten och ska byta och hon bajsar å kissar samtidigt så det sprutar rakt ut innan man hunnit ta på den nya blöjan så är det inte så roligt när det rinner bajs efter benen och möblerna ;) Men vad gör man inte för denna guldklimp  



Av Sara Öhman - 24 maj 2010 11:33

Molly har redan hunnit bli över 1 månad gammal, samma dag (20e april) så log hon för första gången. Så himla gulligt. Hon utvecklas hela tiden.

Hon sover bra på nätterna, hon äter cirka 2 gånger på natten. Sen vaknar hon vid nio och brukar somna om ett par timmar till, så då passar jag också på å sova lite =) men ändå är jag trött när jag vaknar.

I torsdags var vi till BVC och hon hade vuxit 5 cm sen hon föddes, och vägde 3870gram. Nästa besök blir den 4/6.


I lördags var vi bjudna när Anna och Johns söta lilla Siri skulle döpas. Molly sov från det vi for hemifrån till vi kom hem. Så hon var nog inte medveten om att hon har varit på dop.


Idag är vädret inte det bästa, tror vi håller oss inomhus.

Nu sover hon i våran säng, jag tror jag ska göra samma sak =)



Av Sara Öhman - 6 maj 2010 19:38

Nu är det bestämt.. Det blir en liten Molly =)


Förra torsdagen var vi och vägde henne, hon hade gått upp till födelsevikten (3345gr) och idag har vi varit igen och nu vägde hon 3510gram så hon växer som hon ska =) Huvudomfånget hade ökat till 37cm.


Igår var jag å Molly till Bredviken å hälsa på, det var fullt hus där. Anna kom dit med deras bebis som är cirka 3 månader äldre än Molly och nog såg hon liten ut mot för SIri =)


Härom dagen då Erik skulle byta blöja på henne så satt jag å prata i telefon och mitt i allt ropade han att jag var tvungen å komma dit. När jag kommer dit så är det bajs å kiss överallt, på tvättmaskin,golvet, mattan och badrumsmöblerna.. Så kan det gå =)


Imorgon tänkte jag hinna förbi på Silja å hälsa på.


Ha det fint..

Presentation


Sara Öhman

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards