Alla inlägg under september 2010

Av Sara Öhman - 29 september 2010 15:44

Här kommer receptet Anna :)


4personer


700gram oskalade räkor (eller 350gram skalade)

1dl majonäs

1msk dijon-senap

½ dl färsk dill

1msk citronsaft

svartpeppar från kvarn


För dekorering:

100g löjrom

12 räkor

dillkvistar

citron


Skala räkorna och spara 12 av dom för dekorering.

Dela resten av dom i halvor. Finfördela dillen men spara 4 kvistar för dekorering.

Blanda majonäs, senap, den finfördelade dillen med de delade räkorna. Smaksätt med citronsaft och svartpeppar. Rör försiktigt ihop.

Lägg en matsked löjrom på toppen. (Annan rom går också bra)

Till detta brukar jag köpa kavring och sätta röran på, dekorera med räkor och dillkvistar och en citronklyfta på varje tallrik.


Hoppas det smakar..

Av Sara Öhman - 29 september 2010 14:15

Jag har börjat få svårt att somna på kvällarna, både Molly och Erik somnar fort på varsin sida om mig så jag känner mig som en hamburgare :o)

Så igår låg jag länge vaken å fundera på en massa olika saker,, tex hur gott det hade varit med en skagen-toast, tatueringar m.m


Tror nog att jag får göra lite skagenröra till helgen. Sist jag gjorde det blev det ju gott iaf =)

Se hela bilden







   Bilden är lånad

 


Av Sara Öhman - 29 september 2010 12:54


Grattis på namnsdagen älskade Molly. (Mikaela-dagen). Grattis till min vän Mikaela som Molly är döpt efter, och även grattis till min småkusin Mikael på namnsdagen.


Idag har vi varit på babymassage å det verkade Molly tycka om =)

Nu ropar torktumlaren,,,,

Av Sara Öhman - 28 september 2010 14:34


Idag har jag å Molly varit på banken å satt in pengar på hennes konto som hon fick på dopet, samt att jag lämnade in alla 50-öringar.

Har även hunnit vara till Bredviken å hämta ett underlägg som jag ska ha på babymassagen imorgon.

Jag har ju tidigare berättat att vi har anmält oss till babysim, men vi har inte fått någon respons från dom när det ska börja. Igår mailade jag dom å då visade det sig att ingen anmälan har kommit fram om man gjort det via deras internetblankett. Så jag fick göra en ny anmälan via mail, så nu väntar vi bara på att det ska starta =)


Här kommer lite bilder..

  

Molly på väg till Olivers dop =)

  


  


        

Åsså några naturbilder..

              



Av Sara Öhman - 22 september 2010 12:53

Jo det får vi faktiskt. Anna har precis landat på Kallax, om nu planet är i tid. I eftermiddag åker jag och Molly dit och hälsar på!

Just nu sover Molly bakom mig här på soffan.

Såhär ser det ut:

 


Kan väl passa på å lägga upp några fler bilder när jag lika håller på.Det är bilder från mobilen så kvaliteten är väl inte den bästa.

            

    

Av Sara Öhman - 21 september 2010 12:20


Jag har för någon månad sen gjort en "uppfinning" =) Tro det eller ej 


Första söndagen i augusti var vi på hundutställning och Molly var ju givetvis med och när jag skulle byta blöja så fick jag fundera vart jag skulle sätta den använda blöjan och våtservetterna eftersom det inte fanns någon soptunna i närheten. Så då kom jag på att jag har ju hundbajspåsar med mig i Nalles väska. Så jag tog en påse därifrån och dom är ju i perfekt storlek för en blöja med tillbehör    Så sedan dess har jag alltid hundbajspåsar med mig i Mollys skötväska.


Men...När jag var på IKEA några dagar senare så skulle jag byta blöja och där hängde redan min uppfinning! Men hur kom det sig?Jag hade ju inte berättat det åt någon? Efter en stunds fundering så slog det mig att någon måste ha kommit på detta före mig.

Jag är nog inget geni utan väldigt efter, men jag kom iaf på idén själv för en gångs skull för jag har aldrig sett det förut. Det var roligt den korta stund som jag trodde att jag var smart   


Men det är ett bra tips till småbarnsföräldrar !!

  


  

Av Sara Öhman - 20 september 2010 11:11

Japp, idag blir Molly 5 månader =) Tiden går så himla fort.

Känns som nyss man gick i den långa korridoren mot förlossningen, trodde aldrig man skullle komma fram.


På onsdag kommer Anna hem, ska bli så kul å träffa henne igen. Tycker faktiskt att ni kan flytta hem för gott :)


Molly har fått prova palsternackspuré och morotspuré, det gillar hon. Potatis däremot är inte någon höjdare.

Hon har även börjat ropa väldigt mycket, å högt dessutom.

  

En liten Molly    

Av Sara Öhman - 16 september 2010 18:39

..på att jag uppdaterar för dåligt. Å det kan jag väl hålla med om.


Igår låg Molly på mage hos mamma å pappa å hipps vipps så hade hon vänt sig till rygg. Å samma har hon gjort hemma idag. Hon gillar inte att ligga på magen så nu har hon kommit på hur man snabbt kommer över till rygg igen=)


Idag är den dag jag har bävat för, sen två månader tillbaka, nämligen Mollys 5 månaders vaccin. Den första sprutan gick väldigt bra, men den andra var inte alls rolig. Jag har inte hört henne skrika så förut, usch vad det gjorde ont i hjärtat. Tur att Erik var med. Men det gick över fortare än första gången hon fick vaccin.

Nu väger hon 6045gram och är 62cm. Shit vad hon växer.


Vi har anmält oss till Babymassage och babysim, det ska bli kul att se vad hon tycker om det. Måste köpa henne en simblöja, så hon inte dajmar i vattnet  =)


Nu ska vi gå å se Luleå spela!!


Molly hälsar:

l,kijkjkjkuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu  uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Ovido - Quiz & Flashcards