Alla inlägg under juni 2010

Av Sara Öhman - 27 juni 2010 12:57


Nu är väntan slut för Robert och Malin, den 26e juni kom en riktigt söt gosse till världen. Molly har alltså fått en småkusin =) Ska bli spännande att få se han. Han var 57cm när han föddes, typ lika lång som Molly är nu =)


Jag skriver väl lite kort om midsommar som alla andra =). Först åkte vi till Börjelsbyn och åt middag, Eriks moster var även där och hälsa på. Sen vid 19-tiden åkte jag och Molly till Bitte å Rolf och hälsa på. Åkte hem vid 00-01-tiden. Molly, hon sov hela natten till kl 09 och somnade sedan om och sov till 11 ungefär. Erik körde taxi hela natten.


Inbjudningskorten till dopet är nu utskickade, så då får vi se hur många som anmäler sig.


Nu ska jag gå å ta fram dammsugaren,


Sara

Av Sara Öhman - 12 juni 2010 21:17

                                Våran prinsessa :o)

                              



        

Dop

Av Sara Öhman - 8 juni 2010 23:55

Nu är dopet bokat, blir den 17e juli i Kalix kyrka. Vi ville först ha det den 24e men vi var tydligen försent ute för det datumet.

Det är synd att man inte vet vad det ska bli för väder då, helst hade jag velat ha dopfikat ute men det blir ju svårt när väderleken inte är fastställt än. 

Måste ställa klockan imorgon å ringa till BVC å anmäla oss till Bebis-dagen. Dom har ju bara telefontid mellan 8-9.


Nu ska jag gå å sova om nu lilla prinsessan tycker samma sak =)


  




Av Sara Öhman - 6 juni 2010 21:22

I fredags när vi var till BM så blev vi inbjudna till att fira den nya familjemedlemmen på Familjens hus, eller som Erik säger "Barnens hus" =) Det är ju värt att fira.  


Idag har vi hållt på hela dan med att flytta om i de nya garderoberna, så snart får Molly ett eget rum. Måste ta och rensa min garderob också nån dag.

Imorgon måste jag ner på stan och köpa mig nya birkenstocks, så himla sköna. Dom jag har nu har inte så mycket till sula kvar.


Vilka är ni som läser? Är lite nyfiken?

Av Sara Öhman - 5 juni 2010 23:45

På tisdag åkte vi iväg till Happis för att köpa en garderob var till Erik och Molly. Vi åkte först till Bredviken för att låna ett släp. När Erik hade kopplat på det så ser han att det är vinterdäck på släpet, så då var det bara att byta dessa innan vi åkte. Molly hon sov från det vi for hemifrån (kl 12ca), vaknade vid halv fyra för att äta på IKEA och sen somna hon om direkt och sov till kl 19 då vi var hemma. När vi kom till Jysk (där vi skulle köpa garderoberna) så fanns det bara en kvar.

På torsdag kom det ett annonsblad där samma garderob fanns på Jysk men i ekfanér. Så det blev en till sväng till Haparanda. Erik har nu byggt ihop dom, och fint blev det.


På fredag var vi till BVC. Nu väger hon 4230gram och är 54cm lång. Molly ler mer och mer, det är så himla sött. Har försökt fånga det på bild, men det är inte det enklaste.

     


Sen till något helt annat:

Molly störtgrinar när jag sjunger åt henne, jag har provat sjunga vid flera tillfällen så det är inte bara en slump att hon gråter. När jag tystnar så blir hon nöjd igen. Det verkar som att till och med bebisar förstår att min sångröst inte är bra ;o)


Måste gratulera min mormor och morfar som blivit distiktsmästare i Boule i Östersund två dagar i rad !!

Ovido - Quiz & Flashcards